Tuesday, May 9, 2017

Den store pølsetesten!

Det nærmer seg 17. mai, en dag det ofte blir pølser både til barn og voksne. Uansett om man spiser det ofte eller ikke, er det viktig med sunne og gode pølser. Vi har basert testen på hva som passer best på 17. mai.


Gilde: 

Thomas og Adrian: Gilde - vi syntes at gildepølsene var gode, med fin farge og en fin tykkelse på skinnet slik at den var god å tygge og fikk fin knekk. Gildepølsene var billigere enn Leiv Vidars, så derfor passer pølsene bedre til 17.mai-feiringen.

Terningkast: 6


Leiv Vidar:


Magnus B: Leiv Vidar pølsene var overaskende gode. De smakte kjempe godt og  konsistensen var perfekt. I forhold til de andre pølsene kostet denne kanskje litt mye, men det går fint når de smaker så godt.

Terningkast: 5



First Price: 


Magnus S: First Price-jeg var overasket over smaken på First Price pølsene. Jeg syntes  de smakte veldig godt i forhold til prisen. De var kanskje litt seige i skinnet, men jeg anbefaler pølsene. Jeg merket at jeg ble fortere sulten etter at jeg hadde spist pølsen. Det er nok fordi at de hadde mye lavere proteininnhold.

Terningkast: 4


Dette inneholder pølsene:


Leiv Vidar:
kr 87,18 per kilo
Næringsinnhold pr. 100 g:
Energi: 927 kJ (222 kcal)
Protein: 10,0 g
Karbohydrater: 6,0 g
Fett: 17,0 g
Salt: 2,0 g
Kjøtt: 58,0 %
Produsent: Leiv Vidar AS

Gilde:
Kr 84,04 per kilo
Næringsinnhold pr. 100 g:
Energi: 930 kJ (224 kcal)
Protein: 10,0 g
Karbohydrater: 5,5 g
Fett: 18,0 g
Salt: 2,0 g
Kjøtt: 59,0 %
Produsent: Nortura SA


First Price:
kr 47 per kilo
Næringsinnhold pr. 100 g:
Energi: 218 kcal/910 kJ
Protein: 9 g
Karbohydrater: 6 g
Fett: 17 g
Salt: 1,8 g
Kjøtt: 60%


Skrevet av Adrian, Magnus B, Magnus S og Thomas

No comments:

Post a Comment